Všeobecné obchodné podmienky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY PRE ÚVERY

ÚPLNE ZNENIE

1. Úvodné ustanovenia

  1. Tento dokument predstavuje Všeobecné obchodné podmienky pre úvery spoločnosti alty s. r. o. so sídlom Šustekova 2690/29, Bratislava – mestská časť Petržalka 851 04, IČO: 56 309 139, zápis v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č. 179145/B (ďalej len „ Veriteľ “), ktoré sú prílohou a  súčasťou zmluvy o úvere uzavretej medzi Veriteľom a Klientom.
  2. Všeobecné obchodné podmienky pre úvery Veriteľa (ďalej len „ Úverové podmienky “) upravujú vzťahy medzi Veriteľom a Klientom, ktoré určujú časť obsahu zmluvy o úvere uzavretej medzi Veriteľom a jeho klientom.
  3. Odchylné ustanovenia zmluvy o úvere majú prednosť pred znením Úverových podmienok.
  4. Ak zo zmluvy o úvere a z Úverových podmienok nevyplýva iné, spravujú sa pomery medzi Veriteľom a Klientom ustanoveniami Obchodného zákonníka o zmluve o úvere a jeho všeobecnými ustanoveniami o obchodných záväzkových vzťahoch.

2. Vymedzenie pojmov

Nasledujúce pojmy uvedené s veľkým začiatočným písmenom budú mať v zmluve o úvere nižšie uvedený význam:


Centrum hlavných záujmov
– má význam v zmysle článku 3 (1) Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2015/848 zo dňa 20. mája 2015, o insolvenčnom konaní v platnom znení alebo v akomkoľvek inom všeobecne záväznom právnom predpise, ktorý ho nahradí.


Klient
– zmluvná strana zmluvy o úvere v postavení dlžníka, ktorá je podnikateľom so sídlom alebo bydliskom a miestom podnikania na území Slovenskej republiky vrátane jeho dcérskych spoločností a ďalších s nimi hospodársky spojených osôb patriacich do jednej skupiny, ktorý sústavne podniká.


Osobné údaje
– údaje týkajúce sa identifikovanej fyzickej osoby alebo identifikovateľnej fyzickej osoby, ktorú možno identifikovať priamo alebo nepriamo, najmä na základe všeobecne použiteľného identifikátora, ako je napríklad meno, priezvisko, identifikačné číslo, lokalizačné údaje, alebo online identifikátor, alebo na základe jednej alebo viacerých charakteristík alebo znakov, ktoré tvoria jej fyzickú identitu, fyziologickú identitu, genetickú identitu, psychickú identitu, mentálnu identitu, ekonomickú identitu, kultúrnu identitu alebo sociálnu identitu.


Obdobie čerpania
– obdobie dohodnuté v zmluve o úvere, počas ktorého môže Veriteľ poskytnúť a Klient čerpať úver za dohodnutých podmienok.


Ovládaná osoba
– osoba označená ako ovládaná osoba v § 66a Obchodného zákonníka.


Poplatky
– akékoľvek a všetky poplatky a zmluvné pokuty, ktoré je Klient zaviazaný zaplatiť na základe Úverových dokumentov a ďalšie sumy, ktorých povinnosť zaplatenia vyplýva Klientovi z Úverových dokumentov.


Podmienky čerpania
– podmienky dohodnuté v zmluve o úvere, a/alebo v Úverových podmienkach, ktorých riadne a včasné splnenie je odkladacou podmienkou pre vznik práva čerpať peňažné prostriedky.


Podstatná nepriaznivá zmena
– podstatná nepriaznivá zmena na (i) podnikateľskú a/alebo finančnú situáciu Klienta; a/alebo (b) schopnosť Klienta alebo tretej osoby plniť jej záväzky podľa zmluvy o úvere, ručiteľskej listiny alebo iného Úverového dokumentu; a/alebo (iii) platnosť alebo vymožiteľnosť zmluvy o úvere, ručiteľskej listiny alebo iného Úverového dokumentu.


Pracovný deň
– ktorýkoľvek deň, kedy sú vysporiadavané medzibankové obchody na príslušnom medzibankovom trhu v závislosti od meny úveru. Pracovným dňom nie sú dni pracovného voľna a dni pracovného pokoja Slovenskej republiky a ani deň, ktorý Veriteľ z obzvlášť závažných prevádzkových dôvodov vyhlási za deň, ktorý nie je pracovným dňom.


Prípad porušenia
– ktorákoľvek jednotlivá a tiež všetky skutočnosti, ktoré sú ako prípad neplnenia uvedené v článku 11 Úverových podmienok alebo v inom Úverovom dokumente, a to bez potreby osobitného skúmania alebo preverovania takejto skutočnosti Veriteľom a bez ohľadu na to, či:

  1. je závislá od prejavu vôle Klienta,
  2. nastane na strane Klienta,
  3. nastane ako dôsledok konania Klienta, alebo
  4. Klient alebo akákoľvek iná osoba mali možnosť ovplyvniť situáciu, ktorá spôsobila Prípad porušenia.

Príslušenstvo – spoločné označenie pre úroky dohodnuté v príslušnej zmluve o úvere a akékoľvek náklady Veriteľa spojené s prípravou a uzatvorením Úverových dokumentov alebo uplatnením a vymáhaním Úverovej pohľadávky, a to najmä no nie výlučne:

  1. náklady vynaložené na externých právnikov, prekladateľov, externých daňových poradcov a externých účtovníkov vybraných podľa uváženia Veriteľa, ktoré vzniknú Veriteľovi v súvislosti prípravou a negociáciou znenia zmluvy o úvere, Úverových dokumentov a právnych stanovísk týkajúcich sa platnosti a účinnosti Úverových dokumentov,
  2. náklady, ktoré Veriteľovi vzniknú v súvislosti s registrovaním a platným a účinným vznikom práv vyplývajúcich z Úverových dokumentov, s vydaním výpisov z príslušných registrov potvrdzujúcich existenciu Klienta alebo vznik a účinnosť práv vyplývajúcich z Úverových dokumentov,
  3. náklady, ktoré Veriteľovi vzniknú v súvislosti s poistením akéhokoľvek majetku tvoriaceho zabezpečenie Veriteľa v zmysle Úverových dokumentov, a ktoré mal v zmysle Úverových dokumentov povinnosť poistiť Klient alebo záložca,
  4. preukázateľne vynaložené náklady na externých právnikov, prekladateľov, externých daňových poradcov, exekútorov, správcov majetku, externých účtovníkov, poradcov pri vymáhaní vybraných podľa uváženia Veriteľa, náklady na súdne poplatky a iné náklady vynaložené Veriteľom na uplatnenie a vymoženie Úverovej pohľadávky.


Úverové dokumenty
– spoločné označenie pre tieto Úverové podmienky, zmluvu o úvere v zmysle jej prípadných budúcich dodatkov, Zabezpečovacie dokumenty, žiadosť o čerpanie úveru, a každý ďalší dokument označený Veriteľom a Klientom alebo Veriteľom vo vzťahu ku Klientovi.


Úrokové obdobie
– obdobie, počas ktorého je určená pevná výška úrokovej sadzby; dĺžka obdobia úrokovej sadzby alebo spôsob jej určenia sú dohodnuté v zmluve o úvere.


Úverová pohľadávka
– ktorákoľvek jednotlivá a/alebo všetky nižšie špecifikované súčasné a budúce pohľadávky Veriteľa voči Klientovi, a to:

  1. pohľadávka na zaplatenie peňažných prostriedkov, ktorá vznikla na základe každého Úverového dokumentu alebo v súvislosti s ním (najmä pohľadávka na zaplatenie istiny, Príslušenstva, Poplatkov, akýchkoľvek odplát, úrokov z omeškania , zmluvných pokút, akýchkoľvek nákladov a peňažných prostriedkov, ktorých povinnosť zaplatenia vyplýva Klientovi z Úverových dokumentov),
  2. pohľadávka Veriteľa, ktorá vznikne v dôsledku alebo v súvislosti s odstúpením, výpoveďou alebo prípadnou neplatnosťou Úverového dokumentu.


Zabezpečovacie dokumenty
– všetky a akékoľvek dokumenty uvedené v zmluve o úvere, uzatvorené za účelom zabezpečenia zaplatenia Úverovej pohľadávky riadne a včas, najmä no nie výlučne, akákoľvek záložná zmluva, ručenie, pristúpenie k záväzku, zabezpečovacie postúpenie, vinkulácia peňažných prostriedkov, notárska zápisnica obsahujúca súhlas povinného s výkonom exekúciou na jeho majetok za účelom zaplatenia Úverovej pohľadávky, akákoľvek zmluva o zriadení vecného bremena.

3. Čerpanie úveru a Podmienky čerpania

  1. Žiadosť o čerpanie úveru predkladá Klient na tlačive Veriteľa alebo iným spôsobom dohodnutým v zmluve o úvere. Žiadosť je potrebné predložiť riadne vyplnenú a doloženú, aby z nej bola zrejmá požadovaná suma čerpania, bankové spojenie prijímateľa platby a ďalšie okolnosti potrebné podľa zmluvy o úvere na čerpanie úveru.
  2. Záväzok Veriteľa poskytnúť úver je splnený pripísaním sumy čerpania v prospech účtu prijímateľa vedeného v Úverovom dokumente alebo vykonaním úkonov na prevod čerpanej sumy na ťarchu Klienta v prospech účtu prijímateľa.
  3. Ak žiadosť o čerpanie úveru nevyhovuje podmienkam zmluvy o úvere a Úverových podmienok, Veriteľ to oznámi Klientovi a žiadosť mu vráti. Klient zodpovedá za správnosť vyplnenia žiadosti o čerpanie, pričom súhlasí, že Veriteľ nezodpovedá za akékoľvek škody spôsobené Klientovi vykonaním platby podľa chybne vyplnenej žiadosti o čerpanie.
  4. Aj keď sú splnené Podmienky čerpania, Veriteľ môže kedykoľvek odoprieť poskytnutie úveru, bez ohľadu na to či nastala okolnosť predstavujúca Podstatnú nepriaznivú zmenu.
  5. Ak nastane skutočnosť, ktorá znamená, že ku dňu čerpania úveru prestanú byť splnené Podmienky čerpania, alebo ktorá je dôvodom na odopretie poskytnutia peňažných prostriedkov, Klient je povinný to bez zbytočného odkladu oznámiť Veriteľovi.
  6. Ak Veriteľ odoprie poskytnutie peňažných prostriedkov, podľa okolností môže poskytnúť lehotu na odstránenie dôvodov odopretia, alebo ak bola časť úveru už poskytnutá, požadovať jeho vrátenie s úrokmi podľa ustanovení čl. 11 Úverových podmienok.
  7. Ak Veriteľ umožní čerpanie úveru bez toho, aby bola splnená niektorá Podmienka čerpania alebo keď je dôvod na odmietnutie poskytnutia peňažných prostriedkov, nemožno z toho nijako odvodzovať, že sa Veriteľ zrieka alebo vzdáva práva trvať na splnení tejto alebo inej Podmienky čerpania a uplatňovať následky jej nesplnenia kedykoľvek neskôr.
  8. Ak nebude úver čerpaný v dohodnutej výške, Veriteľ má právo voči Klientovi počas Obdobia čerpania na poplatok z nečerpanej sumy (záväzková provízia) vo výške 0,05% denne zo sumy neposkytnutého úverového rámca, a to aj vtedy, keď sa tak stane preto, že Veriteľ poskytnutie peňažných prostriedkov odoprie z dôvodu nesplnenia Podmienok čerpania.

4. Preukazovanie účelu úveru

  1. Klient nie je oprávnený bez súhlasu Veriteľa použiť úver na iný účel ako účel dohodnutý v zmluve o úvere. Klient je povinný preukázať Veriteľovi doklady, ktoré Veriteľ považuje čo do výšky a obsahu za opodstatnené z hľadiska preukázania účelu úveru, a to najmä:
    1. faktúru (daňový doklad) vystavený dodávateľom alebo subdodávateľom podľa účelu úveru,
    2. dodacie dokumenty súvisiace s predmetom financovania.
  2. Veriteľ je oprávnený okrem formálnej kontroly preverovať kedykoľvek dodržiavanie účelu úveru, a preto Klient je povinný umožniť osobám povereným Veriteľom vstup do prevádzok a priestorov, v ktorých vykonáva svoju podnikateľskú činnosť, dať im nahliadnuť do účtovných kníh a inej dokumentácie a presvedčiť sa o účelovosti čerpania úveru a o stave uskutočňovania účelu použitia úveru a majetku použitého na zabezpečenie záväzkov Klienta.

5. Úroky a úroky z omeškania

  1. Ak nie je v zmluve o úvere určené inak, úroková sadzba je pohyblivá. Úroková sadzba pre jednotlivé Úrokové obdobie sa vypočíta podľa podmienok uvedených v úverovej zmluve.
  2. Ak je v zmluve o úvere dohodnutá pevná úroková sadzba, táto úroková sadzba je nemenná až do dňa splatenia celej istiny úveru, ak sa Veriteľ a Klient nedohodnú inak.
  3. Ak sa úver čerpá postupne po častiach, uplynutím Úrokového obdobia pre istinu prvej čerpanej tranže uplynie aj Úrokové obdobie pre istinu každej ďalšej čerpanej tranže. Uplynutím Úrokového obdobia po vyčerpaní celej výšky úveru alebo po uplynutí Obdobia čerpania sa istiny všetkých čerpaných tranží zlučujú a istina úveru vo výške súčtu istín všetkých tranží sa spravuje aktuálnym Úrokovým obdobím.
  4. Úroky sa počítajú zo skutočných denných stavov istiny počnúc dňom zúčtovania úhrady čerpanej sumy úveru na úverový účet a končiac dňom predchádzajúcim dňu úplného splatenia istiny. Úroky sa platia pozadu za obdobie a v čase určenom v zmluve o úvere, pričom úroky sú spravidla splatné v posledný deň kalendárneho mesiaca, ak zmluva o úvere nestanovuje inak. Ak deň splatnosti úrokov pripadne na deň, ktorý nie je Pracovným dňom, budú úroky za sobotu, nedeľu a dni pracovného pokoja splatné v najbližší predchádzajúci Pracovný deň. Pri výpočte úrokov sa rok počíta ako 365 dní, Veriteľ je však oprávnený zmeniť bázu úročenia najmä z dôvodu zmien v jej technickom alebo informačnom systéme.
  5. Úroky z omeškania
    Ak je Klient v omeškaní s platením peňažného záväzku alebo jeho časti, je Veriteľ oprávnený popri plnení záväzku požadovať od Klienta aj úroky z omeškania z Úverovej pohľadávky (s výnimkou úrokov), a to počnúc dňom splatnosti príslušnej časti Úverovej pohľadávky, s ktorou je v omeškaní. Úroky z omeškania sa platia vo výške 0,1% z omeškanej sumy denne. Veriteľ môže písomným oznámením Klientovi určiť úrokovú sadzbu pre úroky z omeškania aj inak; takto určená výška úrokov z omeškania nesmie však byť vyššia ako je uvedené v predchádzajúcej vete.

6. Splácanie úveru a Poplatky

  1. Peňažné záväzky podľa zmluvy o úvere platí Klient bezhotovostne z účtov vedených v  bankách.
  2. Nepovinná predčasná splátka
    Klient je oprávnený vrátiť poskytnuté peňažné prostriedky alebo ich časť pred časom určeným v zmluve o úvere (nepovinná splátka) len na základe jeho písomného oznámenia doručeného Veriteľovi, ak Veriteľ písomne neodsúhlasí iné, najneskôr 30 dní pred takto požadovanou splatnosťou. Nepovinná splátka musí byť vo výške Úverovej pohľadávky pozostávajúcej z istiny alebo najmenej vo výške riadnej splátky istiny určenej v zmluve o úvere, pričom sa započítava najskôr na poslednú riadnu splátku istiny a potom postupne na splátky jej predchádzajúce. Týmto sa mení určenie splátok a ich splatnosti v zmluve o úvere. Ak sa nedohodne inak, Veriteľ má právo na poplatok za predčasnú platbu vo výške 5% z predčasne zaplatenej istiny, ktorý je splatný spolu s nepovinnou splátkou, pričom platba na nepovinnú splátku sa započítava najskôr na tento poplatok. Veriteľ môže písomným oznámením Klientovi určiť poplatok za predčasnú platbu aj inak; takto určená výška poplatku za predčasnú platbu však nesmie byť vyšší ako je uvedené v predchádzajúcej vete.
  3. Klient je povinný vrátiť Úverovú pohľadávku pozostávajúcu z istiny a Príslušenstva pred časom splatnosti určeným v zmluve o úvere a Veriteľ je oprávnený to požadovať pred týmto časom len vtedy, ak nastane niektorá zo skutočností (Prípady porušenia), ktorá je podľa zmluvy o úvere alebo Úverových podmienok dôvodom predčasnej splatnosti úveru.
  4. Ak sú na základe zmluvy o úvere prijímateľom úveru viaceré osoby, sú tieto spoločnými účastníkmi zmluvy o úvere na strane Klienta (spoludlžníkmi), a sú zaviazaní splniť svoje záväzky z poskytnutého úveru spoločne a nerozdielne a Veriteľ je oprávnený požadovať platenie od ktoréhokoľvek z nich.
  5. Ak sa má istina úveru, úroky, alebo akákoľvek časť Úverovej pohľadávky splácať vo viacerých/opakujúcich sa plneniach a úver nebol vyčerpaný v dohodnutej výške úveru určenej v základných podmienkach úveru, splátky sa rušia, a to počnúc poslednou, a potom splátky jej predchádzajúce. Úprava splátok a ich splatnosti podľa predchádzajúcej vety sa vykoná písomným oznámením Veriteľa na základe a podľa tohto ustanovenia, bez potreby uzavretia dodatku k tejto zmluve.
  6. Poplatky
    Ak je Klient povinný podľa zmluvy o úvere alebo Úverových podmienok platiť Poplatky a náhrady a ich výška nie je určená v zmluve o úvere, ich výšku, prípadne podmienky určujú Úverové podmienky platné v dobe splatnosti daného poplatku. Ak nie je v úverovej zmluve uvedené inak, každý Poplatok je splatný v lehote 3 dní od zaslania výzvy Veriteľa Klientovi na zaplatenie príslušného Poplatku.
  7. Storno úveru
    Ak Klient odstúpi od zmluvy o úvere pred prvým čerpaním úveru alebo ju pred prvým čerpaním vypovie, Veriteľovi patrí jednorazový poplatok vo výške 1 % z celkovej výšky úveru, najmenej však 500,- EUR.
  8. Veriteľ a Klient sa dohodli, že:
    1. Klient zaplatí poplatok vo výške 30 EUR ako náklady spojené s každým písomným podaním Klientovi zo strany Veriteľa (napr. na základe žiadosti Klienta o vyčíslenie zostatku úveru a pod.);
    2. ak Veriteľ vyzýva Klienta na splnenie povinnosti, ktorú nesplnil riadne a včas (upomienka), má právo na paušálnu náhradu vo výške 30,- EUR pri prvej upomienke a vo výške 60,00 EUR pri každej ďalšej upomienke;
    3. ak Klient nepredloží dohodnuté účtovné výkazy (záznamy) riadne a včas, je povinný zaplatiť Veriteľovi zmluvnú pokutu vo výške 100,- EUR, splatnú v čase najbližšej splatnosti úrokov. Ak Klient nepredloží Veriteľovi dohodnuté účtovné výkazy ani v lehote 15 dní odo dňa doručenia výzvy na predloženie takýchto výkazov, Klient je povinný zaplatiť Veriteľovi zmluvnú pokutu vo výške 200,- EUR;
    4. Klient Veriteľovi zaplatí poplatok vo výške 200,- EUR ako náklady spojené s vyhotovením kvitancie, t.j. písomným potvrdením Veriteľa, že Klient si splnil všetky povinnosti vyplývajúce z Úverovej dokumentácie.

7. Zabezpečenie záväzkov Klienta

  1. Podpisom zmluvy o úvere sa Klient zaväzuje poskytnúť dostatočné zabezpečenie (podľa okolností aj prostredníctvom tretej osoby) jeho peňažných záväzkov podľa zmluvy o úvere, vrátane záväzkov z porušenia zmluvy o úvere a záväzkov pri predčasnej splatnosti úveru.
  2. Zabezpečenie sa zriaďuje a ocenenie predmetu zábezpeky sa vykonáva na náklady Klienta. Na vyzvanie Veriteľa je Klient povinný poskytnúť jej potrebné údaje a podklady na overenie spôsobilosti ponúknutej zábezpeky, a to aj vtedy ak je záložcom iná osoba ako Klient.
  3. Ak sa za trvania zabezpečeného záväzku zabezpečenie stane nedostatočným pre jeho zhoršenie (napr. dodatočným zriadením záložného práva k predmetu záložného práva bez súhlasu Veriteľa v prospech iného veriteľa, zmenou cenových pomerov alebo ak sa zníži majetková spôsobilosť tretej osoby, ktorá zabezpečuje záväzky Klienta) alebo zhoršením úverovej spôsobilosti Klienta, Klient sa zaväzuje doplniť bez zbytočného odkladu zabezpečenie na pôvodný rozsah alebo na rozsah primeraný Úverovej pohľadávke.
  4. Za trvania zabezpečeného záväzku je Klient povinný Veriteľa neodkladne písomne informovať o všetkých okolnostiach, ktoré mali alebo by mohli mať za následok zhoršenie alebo zmarenie zabezpečenia a podľa dohody s Veriteľom alebo na jeho výzvu predkladať potrebné údaje a podklady na overenie dostatočnosti zabezpečenia, vrátane aktuálneho znaleckého ocenenia zabezpečenia, ako aj na overenie majetkovej spôsobilosti tretej osoby, ktorá zabezpečuje záväzky Klienta. Klient predloží Veriteľovi originál znaleckého posudku vypracovaného znalcom akceptovaným Veriteľom, predmetom ktorého je určenie hodnoty nehnuteľností založených v prospech Veriteľa za účelom zabezpečenia Úverovej pohľadávky, a to v lehote 30 dní od uzatvorenia príslušnej záložnej zmluvy.

8. Vyhlásenia Klienta

  1. Podpisom zmluvy o úvere Klient vyhlasuje a Veriteľa ubezpečuje o nižšie uvedených skutočnostiach:
    1. Klient má právnu subjektivitu a spôsobilosť na právne úkony, ako aj riadne oprávnenie vykonávať činnosť, ktorú vykonáva, vrátane vykonávania činností podľa predmetu podnikania zapísaného v živnostenskom registri;
    2. Klient získal všetky súhlasy a vykonal všetky opatrenia potrebné podľa: (i) právnych predpisov, (ii) svojich interných predpisov a dokumentov, ak také interné predpisy a dokumenty existujú (iii) akýchkoľvek iných dokumentov, ktorými je viazaný, na to, aby platne uzavrel zmluvu o úvere a každý iný dokument s ňou súvisiaci, ktorého je zmluvnou stranou a aby plnil všetky povinnosti, ktoré v ňom na seba prevzal;
    3. zmluva o úvere a každý dokument, ktorého je Klient zmluvnou stranou v súvislosti so zmluvou o úvere, je platný a pre neho záväzný;
    4. uzavretie zmluvy o úvere a každého dokumentu v súvislosti so zmluvou o úvere, ktorého je Klient zmluvnou stranou a jeho plnenie povinností podľa takéhoto dokumentu nie je v rozpore: (i) so žiadnym právnym predpisom, (ii) so žiadnym z jeho interných predpisov a dokumentov, ak takéto interné predpisy a dokumenty existujú, ani (iii) so žiadnym iným dokumentom, ktorým je viazaný;
    5. neprebieha ani nehrozí žiadny spor ani konanie (vrátane súdneho, rozhodcovského a správneho) konania, ktoré by mohli, ak by skončili nepriaznivo, spôsobiť Podstatnú nepriaznivú zmenu;
    6. nemá žiadne také záväzky po lehote splatnosti voči Finančnej správe SR, Sociálnej poisťovni, zdravotným poisťovniam, úradom práce, ani nie je v omeškaní s inými zákonom, alebo na základe zákona ustanovenými povinnosťami, o ktorých by Veriteľa neinformoval pred uzavretím zmluvy o úvere;
    7. riadna účtovná závierka Klienta naposledy doručená Veriteľovi (i) bola pripravená v súlade s príslušnými účtovnými predpismi, (ii) poskytuje verný a pravdivý obraz o skutočnostiach, ktoré sú predmetom účtovníctva Klienta a o finančnej situácií ku dňu, ku ktorému bola vyhotovená;
    8. odo dňa, ku ktorému bola vyhotovená riadna účtovná závierka Klienta za posledné účtovné obdobie Klienta predchádzajúce účtovnému obdobiu, v ktorom bola uzatvorená zmluva o úvere, nedošlo ku žiadnej Podstatnej nepriaznivej zmene v jeho finančnej situácií (ak má Klient ovládanú osobu, tak konsolidovanej finančnej situácií);
    9. Centrum hlavných záujmov Klienta je umiestnené v Slovenskej republike;
    10. premlčaciu dobu pre Úverovú pohľadávku predlžuje na dobu 10 rokov od doby, keď začala prvýkrát plynúť;
    11. dodržiava príslušné právne predpisy vzťahujúce sa na jeho podnikateľskú činnosť, a to osobitne v oblasti ochrany životného prostredia a opatrenia zamedzujúce vzniku podvodov, korupcie a legalizácie príjmov z trestnej činnosti;
    12. zmluvu o úvere uzatvoril na vlastný účet a pri vykonaní každej platby podľa zmluvy o úvere alebo v súvislosti s ňou použije výhradne peňažné prostriedky, ktoré sú jeho vlastníctvom a ak použije prostriedky inej osoby, oznámi to Veriteľovi;
    13. každá informácia predložená Klientom v súvislosti s uzatvorením zmluvy o úvere je správna a pravdivá ku dňu, ku ktorému bola predložená a Klient neopomenul predložiť Veriteľovi žiadnu informáciu, ktorej predloženie by spôsobilo, že iná informácia, ktorá bola Veriteľovi predložená by sa stala nepravdivou alebo zavádzajúcou.
  2. Opakovanie vyhlásení a ubezpečení
    Vyhlásenia a ubezpečenia uvedené v bode 8.1. sa považujú za Klientom zopakované:

    1. počas Obdobia čerpania, v deň doručenia každej žiadosti o čerpanie a v deň poskytnutia každého čerpania, a
    2. po skončení Obdobia čerpania, vždy v deň splatnosti úrokov, ako aj ku dňu uzatvorenia dodatku k zmluve o úvere.

9. Osobitné záväzky Klienta

  1. Do úplného splnenia všetkých peňažných záväzkov na základe zmluvy o úvere sa Klient zaväzuje plniť riadne a včas nasledujúce povinnosti:
    1. vykonávať činnosti súvisiace s uskutočňovaním účelu použitia úveru, ako aj svoju ostatnú podnikateľskú činnosť s náležitou odbornou starostlivosťou a v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi (vrátane predpisov týkajúcich sa ochrany životného prostredia) a zdržať sa všetkého, čo by zhoršovalo alebo ohrozovalo jeho spôsobilosť splniť riadne a včas svoje záväzky voči Veriteľovi;
    2. zabezpečiť, aby všetky peňažné prostriedky poskytnuté na základe zmluvy o úvere boli použité výlučne na účel stanovený zmluvou o úvere;
    3. dodržiavať a plniť všetky povinnosti vyplývajúce mu z postavenia partnera verejného sektora v zmysle príslušných právnych predpisov, ak je takým;
    4. zabezpečiť, aby pohľadávky Veriteľa voči nemu mali z hľadiska poradia platieb prinajmenšom rovnocenné postavenie (pari passu) so všetkými nepodmienenými, zabezpečenými a nepodriadenými pohľadávkami všetkých jeho ďalších veriteľov, s výnimkou veriteľov, ktorých pohľadávky majú prednosť výhradne z titulu právnych predpisov upravujúcich konkurz a vyrovnanie alebo reštrukturalizáciu, likvidáciu a exekúciu;
    5. neposkytnúť zabezpečenie žiadneho záväzku žiadnej inej osoby s výnimkou prípadu, ak k tomu dal Veriteľ predchádzajúci písomný súhlas;
    6. neudeliť v súvislosti so žiadnym svojím dlhom voči akejkoľvek osobe súhlas s vykonateľnosťou vo forme vykonateľnej notárskej zápisnice s výnimkou prípadu, ak k tomu dal Veriteľ predchádzajúci písomný súhlas;
    7. nescudziť ani inak sa nezbaviť svojho dlhodobého majetku, ani majetku, ktorý slúži na zabezpečenie jeho záväzkov voči Veriteľovi, vrátane jeho vkladu do obchodnej spoločnosti alebo inej právnickej osoby (to obdobne platí aj pre časti a príslušenstvo uvedeného majetku), s výnimkou prípadu, ak k tomu dal Veriteľ predchádzajúci písomný súhlas;
    8. zabezpečiť aby v hlavnom predmete podnikateľskej činnosti Klienta nedošlo k žiadnej podstatnej zmene s výnimkou prípadu, ak k tomu dal Veriteľ predchádzajúci písomný súhlas;
    9. poistiť svoj majetok a zodpovednosť za svoju činnosť v rozsahu a spôsobom, ktorým by s náležitou starostlivosťou bežne postupoval iný subjekt vykonávajúci činnosti a vlastniaci majetok porovnateľné s činnosťami a majetkom príslušnej osoby;
    10. zabezpečiť, aby bez predchádzajúceho písomného súhlasu Veriteľa nedošlo k prevodu obchodného alebo členskému podielu alebo akcií ktoréhokoľvek spoločníka (akcionára, člena) Klienta, ktorého podiel na základom imaní alebo na hlasovacích právach v spoločnosti, ktorá je Klientom, dosahuje najmenej 10 % na inú osobu, ani nebude k takémuto obchodnému alebo členskému podielu alebo k akciám zriadené záložné právo alebo iné právo s porovnateľným účinkom v prospech tretej osoby;
    11. neuskutočniť a zabezpečiť, aby nedošlo k zlúčeniu ani splynutiu Klienta so žiadnou inou osobou ani rozdeleniu na viacero osôb, ani k predaju podniku alebo časti podniku Klienta, s výnimkou prípadu, ak k tomu dal Veriteľ predchádzajúci písomný súhlas;
    12. umožniť Veriteľovi na jej požiadanie prístup k informáciám, vrátane prístupu k dokumentom, prístup do priestorov a k akémukoľvek majetku Klienta (najmä k predmetu zabezpečenia), aké bude Veriteľ požadovať za účelom preverenia plnenia povinností Klienta podľa zmluvy o úvere a každého s ňou súvisiaceho dokumentu a pravdivosti a správnosti informácií predložených Veriteľovi;
    13. v prípade, že úver podľa zmluvy o úvere bol zabezpečený záložným právom, ktoré bolo registrované v príslušnom registri záložných práv, je Klient povinný zabezpečiť po zániku zaregistrovaného záložného práva aj jeho výmaz v príslušnom registri záložných práv.
  2. Klient nemôže postúpiť ani previesť žiadne z práv, ktoré mu vyplývajú zo zmluvy o úvere alebo z dokumentu s ňou súvisiaceho ani previesť žiadnu povinnosť, ktorá mu vyplýva zo zmluvy o úvere alebo z dokumentu s ňou súvisiaceho, na žiadnu inú osobu s výnimkou prípadu, ak k tomu dal Veriteľ predchádzajúci písomný súhlas. Pre účely ustanovenia § 151d Občianskeho zákonníka sú všetky práva Klienta vyplývajúce zo zmluvy o úvere alebo z dokumentu s ňou súvisiaceho neprevoditeľné. Týmto nie je dotknuté právo Veriteľa postúpiť akúkoľvek pohľadávku vyplývajúcu voči Klientovi z Úverovej dokumentácie.
  3. Opatrenia na nápravu
    Ak nastane Podstatná nepriaznivá zmena akejkoľvek skutočnosti podstatnej pre pripravenosť a schopnosť Klienta splniť jeho záväzky riadne a včas, je Klient povinný oznámiť, aké opatrenia vykonal alebo vykoná na ich odstránenie alebo na prekonanie ich nepriaznivých účinkov na plnenie jeho záväzkov. Ak Veriteľ nepovažuje tieto opatrenia za uspokojivé, je oprávnená požadovať od Klienta ich zmenu alebo doplnenie alebo doplnenie zabezpečenia a určiť na to primeranú lehotu. To obdobne platí, aj keď sa Veriteľ sám dozvie o takýchto zmenách.

10. Informačné povinnosti Klienta

  1. Do času úplného splnenia všetkých peňažných záväzkov na základe zmluvy o úvere sa Klient zaväzuje doručovať Veriteľovi nasledovné dokumenty:
    1. riadnu úplnú (vrátane príloh) účtovnú závierku Klienta (ak má Klient povinnosť zostaviť konsolidovanú závierku a/alebo povinnosť auditu riadnej účtovnej závierky, tak potom musí byť riadna závierka konsolidovaná a/alebo auditovaná spolu so správou audítora) za každé z jeho účtovných období, a to bez zbytočného odkladu po tom, ako bola vyhotovená, najneskôr však do 120 dní odo dňa skončenia príslušného účtovného obdobia, to všetko za predpokladu, že Klient je povinný viesť účtovníctvo podľa osobitných právnych predpisov; pričom povinnosť podľa tohto odseku a) má Klient len v prípade, že takýto kompletný dokument nie je verejne dostupný na stránke www.registeruz.sk,
    2. kópiu každého podaného daňového priznania k dani z príjmu Klienta, vrátane dôkazu o jeho podaní, a to bez zbytočného odkladu po tom, ako bolo podané,
    3. priebežné účtovné výkazy Klienta za každý kalendárny štvrťrok s výnimkou posledného kalendárneho štvrťroka v roku, a to bez zbytočného odkladu po tom, ako boli vyhotovené, najneskôr však do 30 dní odo dňa skončenia príslušného kalendárneho štvrťroka,
      Dokumenty podľa tohto bodu môžu byť doručené aj elektronicky na e-mailovú adresu Veriteľa uvedenú v zmluve o úvere, prípadne v inom súvisiacom dokumente.
  2. Do času úplného splnenia všetkých peňažných záväzkov na základe zmluvy o úvere sa Klient zaväzuje bezodkladne oznamovať Veriteľovi:
    1. zmeny v stave jeho peňažných záväzkov a pohľadávok a obchodných vzťahov, týkajúcich sa jeho finančného zadlženia, najmä oznámiť písomne Veriteľovi významný pokles zmluvných záväzkov na odbyt jeho produkcie, podstatné porušenie záväzkov jeho dodávateľov významných pre uskutočňovanie účelu použitia úveru, významný vzrast pohľadávok po lehote ich splatnosti, vznik daňových a colných nedoplatkov alebo omeškanie s platením platieb na úhradu zákonom alebo na základe zákona ustanovených povinností;
    2. každú zmenu v postupoch, podľa ktorých sa vyhotovuje riadna účtovná závierka Klienta a ďalšie informácie v takom rozsahu, aby umožnili Veriteľovi vykonať porovnanie finančnej situácie Klienta pred zmenou a po zmene;
    3. každý zámer (1) znížiť základné imanie Klienta, (2) zmeniť obchodné meno Klienta, sídlo Klienta a v prípade, že je Klient fyzickou osobou, každý zámer a/alebo rozhodnutie zmeniť svoje obchodné meno alebo miesto podnikania, (3) podať návrh na konkurz, reštrukturalizáciu alebo obdobné konanie voči Klientovi, ukončiť svoju podnikateľskú činnosť, (4) zmeniť právnu formu, ak je to právne možné, vstúpiť do likvidácie alebo rozhodnúť o zrušení bez likvidácie Klienta;
    4. každé rozhodnutie príslušného orgánu Klienta o veci uvedenej v odseku (c) vyššie, ak taký orgán Klienta existuje, a to bez zbytočného odkladu po tom, čo bolo takéto rozhodnutie prijaté;
    5. každú zmenu v údajoch týkajúcich sa Klienta, najmä pokiaľ ide o obchodné meno alebo názov Klienta, jeho štatutárne orgány, jeho sídlo, miesto podnikania, a všetky ostatné údaje zapísané v registri, v ktorom je Klient registrovaný (napr. obchodnom registri, živnostenskom registri), spolu s predložením aktuálneho výpisu z toho registra v ktorom je Klient registrovaný, a to bez zbytočného odkladu odo dňa takejto zmeny;
    6. že Klientovi bolo doručené upovedomenie o začatí exekúcie alebo výkonu rozhodnutia spolu s kópiou takého upovedomenia, a to bez zbytočného odkladu po tom, čo je takéto upovedomenie doručené;
    7. informácie o akomkoľvek existujúcom alebo hroziacom spore alebo konaní (vrátane súdneho, rozhodcovského a správneho konania), ktoré by mohli, ak by skončili nepriaznivo, spôsobiť Podstatnú nepriaznivú zmenu (pokiaľ nie je dohodnuté inak, platí, že za Podstatnú nepriaznivú zmenu sa bude považovať suma vo výške najmenej 10 % z hodnoty úveru);
    8. aktualizovaný zoznam spoločníkov/akcionárov Klienta, ak existujú spoločníci/akcionári Klienta a ak má Klient aspoň jednu Ovládanú osobu, tak aj aktualizovaný zoznam Ovládaných osôb Klienta, a to bez zbytočného odkladu po akejkoľvek zmene v ktoromkoľvek zozname, ako aj po tom, čo o to Veriteľ požiadal;
    9. skutočnosť, že nastal Prípad porušenia, a to bez zbytočného odkladu po tom, ako sa o tom dozvedel;
    10. každú ďalšiu informáciu týkajúcu sa plnenia povinností podľa zmluvy o úvere alebo v súvislosti s ňou alebo finančnej situácie Klienta, a to bez zbytočného odkladu po tom, čo o to Veriteľ požiadal.
  3. Klient vyhlasuje a zaväzuje sa, že na vyžiadanie Veriteľa mu bez zbytočného odkladu predloží doklady potrebné na vykonanie starostlivosti Veriteľa vo vzťahu ku Klientovi v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi na účely predchádzania legalizácii príjmov z trestnej činnosti a ochrany pred financovaním terorizmu, a to najmä doklady potrebné na identifikáciu konečného užívateľa výhod a informácie týkajúce sa preukazovania účelu úveru.

11. Prípady porušenia a predčasná splatnosť úveru

  1. Každá z nasledujúcich skutočností sa považuje za Prípad porušenia zmluvy bez ohľadu na to, či jej nastanie mohol Klient alebo iná osoba ovplyvniť:
    1. Klient nezaplatí Úverovú pohľadávku alebo jej akúkoľvek časť podľa zmluvy o úvere alebo iného súvisiaceho dokumentu v deň jej splatnosti spôsobom vyžadovaným v takom dokumente a omeškanie Klienta trvá viac ako tri Pracovné dni;
    2. ak Klient použil peňažné prostriedky z akéhokoľvek Veriteľom poskytnutého úveru na iný ako dojednaný účel,
    3. ktorékoľvek z vyhlásení, ktoré bolo urobené alebo ktoré sa považovalo za zopakované Klientom v zmluve o úvere alebo ktoromkoľvek inom súvisiacom alebo Klientom predloženom dokumente (vrátane žiadosti Klienta, na základe ktorej bola zmluva o úvere uzavretá), bolo nepravdivé v deň, kedy bolo urobené alebo v deň, kedy sa považovalo za zopakované;
    4. akákoľvek čiastka dlhu Klienta nie je zaplatená v deň jej splatnosti, alebo sa stane predčasne splatnou alebo splatnou na prvé požiadanie veriteľa (iného ako Veriteľ), alebo Veriteľa v prípade čiastky dlžnej podľa akéhokoľvek iného dokumentu uzavretého medzi Veriteľom a Klientom (vrátane akýchkoľvek iných zmlúv o úvere alebo s nimi súvisiacich dokumentov), alebo hrozí, že sa tak stane v dôsledku porušenia povinnosti príslušnej osoby;
    5. voči Klientovi bude podaný návrh na exekúciu, výkon rozhodnutia alebo na podobné konanie, ktorého účelom je nútený výkon právoplatného rozhodnutia;
    6. Klient vyhlási alebo uzná voči ktorémukoľvek svojmu veriteľovi alebo akejkoľvek inej osobe svoju neschopnosť splácať svoje dlžné čiastky v čase ich splatnosti;
    7. Klient začne rokovanie s viacerými veriteľmi o akejkoľvek reštrukturalizácii alebo zmene splatnosti svojho dlhu;
    8. Klient sa stane alebo môže byť považovaný za platobne neschopného alebo predĺženého pre účely akéhokoľvek právneho predpisu, ktorý sa na neho vzťahuje;
    9. Klient alebo akákoľvek iná osoba podá návrh na vyhlásenie konkurzu na majetok Klienta, na reštrukturalizáciu alebo na začatie iného podobného konania voči Klientovi v akejkoľvek krajine;
    10. dôjde k návrhu na zasadnutie štatutárneho alebo iného orgánu Klienta (alebo k jeho rozhodovaniu per rollam), ak taký orgán Klienta existuje, za účelom prerokovania návrhu na podanie návrhu na vyhlásenie konkurzu, na reštrukturalizáciu, na likvidáciu alebo na zrušenie bez likvidácie;
    11. v prípade, ak je Klient obchodnou spoločnosťou a jednou alebo viacerými navzájom súvisiacimi alebo nesúvisiacimi transakciami dôjde oproti stavu oznámenému Veriteľovi pred uzatvorením zmluvy o úvere ku zmene vlastníctva podielu na základnom imaní a/alebo hlasovacích právach Klienta vo výške viac ako je percentuálny podiel určený v zmluve o úvere a ak taký podiel nie je určený, k akejkoľvek zmene vlastníctva podielu na základnom imaní a/alebo hlasovacích právach Klienta, okrem prípadu, ak s tým Veriteľ vopred písomne súhlasila;
    12. ktorákoľvek Ovládaná osoba Klienta (v prípade, ak má Klient aspoň jednu Ovládanú osobu) prestane byť jeho Ovládanou osobou;
    13. nastane skutočnosť alebo viac navzájom súvisiacich alebo aj nesúvisiacich skutočností, ktoré podľa odôvodneného názoru Veriteľa predstavujú Podstatnú nepriaznivú zmenu vo vzťahu ku Klientovi;
    14. v prípade, ak bolo v prospech Veriteľa zriadené akékoľvek záložné právo v súvislosti so zmluvou o úvere alebo akýmkoľvek súvisiacim dokumentom, dôjde k zníženiu hodnoty predmetu takého záložného práva oproti hodnote akceptovanej Veriteľom v čase zriadenia záložného práva, alebo také záložné právo po jeho zriadení nevznikne, alebo sa zabezpečenie záväzkov podľa zmluvy o úvere alebo akéhokoľvek súvisiaceho dokumentu stane podľa odôvodneného názoru Veriteľa nedostatočné, a Klient také zabezpečenie nedoplní spôsobom a v lehote určenej vo výzve Veriteľa;
    15. ak zanikne poistenie, ktoré bolo podmienkou poskytnutia úveru;
    16. voči Klientovi, členom jeho štatutárneho alebo dozorného orgánu, alebo jeho spoločníkovi alebo akcionárovi začalo trestné stíhanie,
    17. ak je Klient právnickou osobou, jej štatutárny orgán alebo člen jej štatutárneho orgánu nemôže vôbec alebo určeným spôsobom konať v mene tejto právnickej osoby alebo rozhodovať o jej záležitostiach, pretože skončil výkon jej funkcie a iná osoba nebola do nej bez zbytočného odkladu ustanovená, alebo ak nastali skutočnosti na strane osoby, ustanovenej do funkcie štatutárneho orgánu alebo jej člena, ktoré podstatne obmedzujú štatutárny orgán v konaní v mene právnickej osoby alebo v rozhodovaní o jej záležitostiach;
    18. Klient prestane vykonávať alebo nastali okolnosti (vrátane zámeru príslušnej osoby), ktoré môžu smerovať k zastaveniu vykonávania, jeho hlavného predmetu podnikateľskej činnosti;
    19. plnenie povinnosti Veriteľa alebo Klienta podľa zmluvy o úvere alebo ktoréhokoľvek iného súvisiaceho dokumentu je v rozpore alebo sa dostane do rozporu s právnymi predpismi alebo to príslušná osoba tvrdí;
    20. Klient spochybní platnosť zmluvy o úvere alebo iného súvisiaceho dokumentu z akýchkoľvek dôvodov, alebo prejaví svoj úmysel odstúpiť od takéhoto dokumentu alebo ho vypovedať;
    21. Klient nedodrží akúkoľvek povinnosť vyplývajúcu zo zmluvy o úvere alebo iného súvisiaceho dokumentu, podstatnú pre pripravenosť a schopnosť Klienta splniť jeho záväzky riadne a včas,
  2. Ak nastane niektorý z Prípadov porušenia a Veriteľ požiada o zaplatenie istiny s úrokmi pred určeným časom plnenia, záväzok Klienta vrátiť poskytnuté peňažné prostriedky a zaplatiť úroky sa stane v takomto prípade splatný dňom, keď je Klientovi doručené písomné oznámenie Veriteľa, v ktorom vyhlási, že pre niektorý z týchto dôvodov požaduje zaplatenie istiny s úrokmi alebo iným dňom po odoslaní oznámenia, určeným v tomto oznámení.
  3. Ak sa záväzok Klienta stane splatný z dôvodov predčasnej splatnosti a Klient nezaplatí Úverovú pohľadávku v určenej lehote, Veriteľ je oprávnený na základe vlastného uváženia vykonať svoje práva z poskytnutého zabezpečenia.
  4. Klient berie na vedomie a súhlasí s tým, že Veriteľ má právo odmietnuť vykonanie akéhokoľvek úkonu, pokynu, práva alebo povinnosti na základe alebo v súvislosti s akýmkoľvek Úverovým dokumentom, ak zistí alebo nadobudne podozrenie, že daný úkon, pokyn, právo alebo povinnosť má akýkoľvek priamy alebo nepriamy súvis s nezákonným konaním (napr. podvod); alebo vykonanie daného úkonu, pokynu, práva alebo povinnosti by bolo v rozpore s internou politikou Veriteľa alebo ju Veriteľ vyhodnotí ako rizikovú z hľadiska možného ohrozenia záujmu na ochrane pred legalizáciou príjmov z trestnej činnosti, na ochrane pred daňovými únikmi, na udržaní alebo obnovení medzinárodného mieru a bezpečnosti, na ochrane základných ľudských práv a dobrých mravov alebo na boji proti terorizmu.

12. Spoločné a záverečné ustanovenia

  1. Započítanie pohľadávok – Klient výslovne súhlasí s tým, že Veriteľ môže kedykoľvek započítať svoju splatnú pohľadávku alebo jej časť, ktorú má voči Klientovi na základe zmluvy o úvere alebo dokumentu s ňou súvisiaceho s akoukoľvek pohľadávkou, ktorú má Klient voči Veriteľovi, bez ohľadu na to, či je táto pohľadávka Klienta voči Veriteľovi v čase započítania splatná alebo nie.
  2. Doručovanie – Akékoľvek oznámenie, žiadosť alebo inú formálnu korešpondenciu, súvisiacu so zmluvou o úvere alebo iným s ňou súvisiacim dokumentom si zmluvné strany posielajú na adresu, uvedenú v zmluve o úvere alebo v súvisiacom dokumente, prípadne uvedenú v oznámení o zmene adresy príslušnej zmluvnej strany, ktoré je doručené druhej zmluvnej strane. Akékoľvek oznámenie, žiadosť alebo iná formálna korešpondencia, súvisiace so zmluvou o úvere alebo iným s ňou súvisiacim dokumentom:
        1. musia byť realizované v písomnej forme, za ktorú, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak, sa považuje fax, e-mail ani iná elektronická komunikácia, a
        2. budú považované za doručené (i) v deň doručenia zásielky, ak bola zásielka doručená osobne alebo kuriérnou službou, alebo (ii) v deň doručenia zásielky, najneskôr však o 17:00 hod.

    Platí, že dokument, oznámenie, žiadosť alebo iná formálna korešpondencia vykonaná formou e-mailu sa považuje za doručené v deň odoslania e-mailu, ak bol e-mail odoslaný na emailovú adresu druhej zmluvnej strany do 16:00 v ktorýkoľvek Pracovný deň, v ostatných prípadoch sa považuje e-mail za doručený až v Pracovný deň najbližšie nasledujúci po dni odoslania e-mailu. Zmluvné strany si posielajú v dohodnutých prípadoch e-mail na e-mailovú adresu uvedenú v zmluve o úvere alebo v súvisiacom dokumente, prípadne na e-mailovú adresu uvedenú v oznámení o adrese (o zmene adresy) príslušnej zmluvnej strany, ktoré je doručené druhej zmluvnej strane.

    Ak sa zmení adresa Klienta na doručovanie alebo adresa jeho sídla, miesta podnikania, prípadne bydliska, ako sú uvedené v zmluve o úvere, Klient je povinný oznámiť Veriteľovi novú adresu písomne bez zbytočného odkladu. Veriteľ je povinný doručovať na inú ako v zmluve o úvere uvedenú adresu iba vtedy, keď jej ho Klient písomne oznámi.

    Zmena v osobe oprávnenej konať v mene Klienta, najmä zánik a vznik funkcie osoby, ktorá je štatutárnym orgánom alebo členom štatutárneho orgánu, odvolanie, či zánik plnomocenstva podľa podpisového vzoru a udelenie nového plnomocenstva, sú voči Veriteľovi účinné iba vtedy, keď jej ich Klient písomne oznámi a podľa okolností doloží verejnou listinou.

  3. Ochrana Osobných údajov a informácií – Veriteľ zabezpečuje ochranu Osobných údajov v súlade s ustanoveniami Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES ako aj zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Bližšie informácia týkajúce sa spôsobu ochrany Osobných údajov pri ich spracúvaní sú uvedené v Informáciách o zásadách spracúvania a ochrany osobných údajov Veriteľa uverejnených na webovom sídla Veriteľa (www.alty.sk).Klient dáva Veriteľovi výslovný súhlas s poskytnutím informácií tvoriacich predmet mlčanlivosti, ktoré sa ho týkajú (vrátane kópie zmluvy o úvere a každého s ňou súvisiacich dokumentov):
      1. pre účely akéhokoľvek súdneho, rozhodcovského, správneho alebo iného konania, ktorého je Veriteľ účastníkom,
      2. osobe, s ktorou Veriteľ rokuje o uzatvorení zmluvy o postúpení pohľadávky zo zmluvy o úvere alebo zo súvisiaceho dokumentu (resp. osobe, ktorá prejavila záujem o nadobudnutie pohľadávky zo zmluvy o úvere), alebo postupníkovi, na ktorého Veriteľ prevedie pohľadávku zo zmluvy o úvere v rozsahu, ktorý je potrebný pre dosiahnutie uvedeného účelu,
      3. osobám, ktoré splnia alebo majú v úmysle splniť Veriteľovi záväzok klienta zo zmluvy o úvere alebo jeho časť,
      4. dražobníkovi, ktorému Veriteľ doručil alebo doručí návrh na vykonanie dobrovoľnej dražby,
      5. osobe, ktorá pre Veriteľa zabezpečuje správu alebo archiváciu zmluvnej dokumentácie,
      6. ak je poskytnutie informácie vyžadované od Veriteľa právnymi predpismi alebo je nevyhnutné na plnenie zmluvy o úvere.
  4. Rozhodné právo a riešenie sporov – Zmluva o úvere sa spravuje právnymi predpismi Slovenskej republiky s tým, že Veriteľ a Klient sa dohodli, že použitie akéhokoľvek ustanovenia ktoréhokoľvek právneho predpisu Slovenskej republiky, ktoré nie je kogentné, je výslovne vylúčené v rozsahu, v ktorom by jeho použitie mohlo meniť (či už úplne alebo čiastočne) význam, účel alebo interpretáciu ktoréhokoľvek ustanovenia zmluvy o úvere. Okrem toho sa Veriteľ a Klient dohodli, že ustanovenia § 361, § 500, § 503 ods.3 a § 506 Obchodného zákonníka sa na zmluvu o úvere nepoužijú. Práva a nároky Veriteľa, vyplývajúce zo zmluvy o úvere a zmluvami s ňou súvisiacimi nevylučujú ani neobmedzujú uplatnenie iných práv a nárokov, ktoré Veriteľovi vznikli alebo vzniknú z právnych predpisov.Akýkoľvek spor, nárok alebo rozpor vzniknutý zo zmluvy o úvere alebo v súvislosti s ňou (vrátane všetkých otázok týkajúcich sa jej existencie, platnosti alebo ukončenia) rozhodne príslušný slovenský súd.
  5. Oddeliteľnosť ustanovení a omeškanie s vykonaním práv
      1. Ak sa stane niektoré ustanovenie zmluvy o úvere alebo Úverových podmienok neplatným, nedotýka sa to platnosti ostatných ustanovení. Pre prípad neplatnosti sa zmluvné strany podpisom zmluvy o úvere zaväzujú neplatné ustanovenia nahradiť novými ustanoveniami zodpovedajúcimi hospodárskemu účelu zmluvy o úvere a úmyslu strán pri jej uzatváraní.
      2. V prípade, že Veriteľ opomenie alebo sa omešká s vykonávaním alebo uplatnením akéhokoľvek práva alebo nároku vyplývajúceho zo zmluvy o úvere, táto skutočnosť sa nebude považovať za zrieknutie alebo vzdanie sa týchto práv a nárokov Veriteľa.
  6. Účinnosť Úverových podmienok – Tieto Úverové podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 01.07.2024.Týmito Úverovými podmienkami sa spravujú ustanovenia a vzťahy zriadené Úverovými dokumentmi, ktoré boli uzatvorené alebo vznikli odo dňa účinnosti Úverových podmienok (vrátane).
Kontaktujte nás
×